مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آذر 1399 ساعت 05:402020-11-22پزشكي

تابش اعتقادات کهن قوم ترکمن از دریچه پوشاک


یکی از راه های شناخت مردم یک جغرافیا مطالعه آداب، باورها، صنایع دستی و پوشاک آنان است که هم آمیختگی زیادی با هم داشته و موجب ایجاد افسانه ها، - ایسنا/گلستان یکی از راه های شناخت مردم یک جغرافیا مطالعه آداب، باورها، صنایع دستی و پوشاک آنان است که هم آمیختگی زیادی با هم داشته و موجب ایجاد افسانه ها، اسطوره ها و تمغاهای قومی می شود.

با اندک مطالعه در خصوص پوشاک سنتی و الحاقات وابسته به آن در هر قوم، می توان دریافت که انسان از همان بدو پیدایش، سعی کرده است تا با رفع نیازهای پوششی خود از طبیعت و آذین کردن آن به رنگ، نقش و الحاقاتی به ظاهر تزیینی مانند پر، سنگ ها، الیاف گیاهان، صدف و.

شاخصه قبیله ای خود را نمایان سازد و تسلط و قدرت خویش را نسبت به حیوانات درنده و موزی پیرامون خود با آفریدن نمادها و تمغاهای قومی، نشان دهد.

در این یادداشت و مطالعه در قوم ترکمن در محدوده ترکمن صحرا، سعی بر آن شده است تا با شناخت اعتقادات و باورهای این قوم، به مفاهیم معنا بخش پوشش آنان پی برد.

ترکمن ها از جمله اقوامی اند که هنوز مقید به سنت های کهن خود هستند و آن مفاهیم در قالب پوشش، زیورآلات، دست بافت ها، چگونگی برگزاری آداب در مراسمات، زبان، هنرهای سنتی و موسیقی، هنوز هم نمایانگر اصالت این قوم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تابش اعتقادات کهن قوم ترکمن از دریچه پوشاک

تابش اعتقادات کهن قوم ترکمن از دریچه پوشاک