مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آذر 1399 ساعت 05:202020-11-22اقتصادي

تعطیلی موزه کشاورزی قزوین یا تسویه حساب شخصی؟


موزه کشاورزی قزوین با مشارکت سازمان های میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی و اعتباری بالغ بر 700 میلیون تومان راه اندازی شد و حالا پس از گذشت ده سال این موزه تعطیل و عمارت با حکم قضایی توسط جهاد کشاورزی تصرف شده است.

- در سال های 1323 تا 1327 هجری قمری در دوران مشروطه محمدولی خان تنکابنی رییس الوزرا دوره قاجار عمارتی شبیه کاخ چهلستون قزوین برای خود ساخت که به عمارت سپهدار معروف شد، محمدولی خان تنکابنی یکی از شخصیت های برجسته دوران قاجار بود که عمارتی شاهانه، به روایتی بزرگ ترین ساختمان کوشکی ایران و به یک روایت دیگر دومین ساختمان بزرگ کوشکی ایران را با 1400 متر زیربنا برای خود تأسیس کرد.

عمارت سپهدار دو طبقه مجزا دارد، در سمت شمال و جنوب این عمارت 5 ستون و در قسمت شرق و غرب آن نیز 7 ستون وجود دارد، نمای عمارت سپهدار از آجر و چهارچوب های آن از چوب های بسیار نفیس و قدیمی ساخته شده اند.

بعد از جنگ جهانی اول نظامیان روس و انگلیس عمارت را از آن خود کردند، اما بعد از مدتی مالیاتش را نداند و عمارت توسط دولت غصب و به اداره کشاورزی رسید؛ از آن زمان تاکنون این عمارت در اختیار جهاد کشاورزی قرار دارد، عمارت در سال 89 به موزه کشاورزی قزوین تبدیل شد که با توجه به وسعت بزرگ ترین موزه کشاورزی کشور بود! نگاهی به بزرگ ترین موزه کشاورزی کشور موزه کشاورزی درو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعطیلی موزه کشاورزی قزوین یا تسویه حساب شخصی؟

تعطیلی موزه کشاورزی قزوین یا تسویه حساب شخصی؟