مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آذر 1399 ساعت 05:152020-11-22پزشكي

نقش همتایاران سلامت روان در پیشگیری از خودکشی


بیشترین افراد مورد اعتماد برای درد دل کردن در بین کسانی که قصد خودکشی دارند، دوستانشان هستند و به همین دلیل است که نقش هم کلاسی ها، - ایسنا/لرستان یک روانشناس بالینی گفت: بیشترین افراد مورد اعتماد برای درد دل کردن در بین کسانی که قصد خودکشی دارند، دوستانشان هستند و به همین دلیل است که نقش هم کلاسی ها، دوستان، همسالان و هم خوابگاهی ها که در دانشگاه ها به آن ها گروه همتایاران سلامت روان می گوییم در پیشگیری از خودکشی بسیار اهمیت دارد.

بهروز وحیدی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: از سال 2003، به پیشنهاد انجمن بین المللی پیشگیری از خود کشی و با همکاری رسمی سازمان جهانی بهداشت، دهم سپتامبر هر سال به عنوان روز پیشگیری از خودکشی انتخاب شده و چند سالی است که در ایران نیز شاهد برگزاری جلسات و نشست های تخصصی در خصوص پیشگیری از خودکشی هستیم.

وی در پاسخ به این سؤال که ماهیت پدیده خودکشی چیست و معلول چه عواملی است؟ افزود: خودکشی به منزله یک آسیب روانی ـ اجتماعی، کتب و منابع علمی بسیاری را به خود اختصاص داده اما در ساده ترین کلام باید گفت خودکشی مرگی آگاهانه است که فرد با قصد قبلی برای رها کردن خود از یک درد که عمدتاً روانی و در برخی موارد جسمانی بوده، مبادرت به انجام آن می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش همتایاران سلامت روان در پیشگیری از خودکشی

نقش همتایاران سلامت روان در پیشگیری از خودکشی