مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آذر 1399 ساعت 13:202020-11-21حوادث

پیدا شدن لاشه نهنگ گرمسیری در سواحل کیش


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کیش، ساکنان و گردشگران این جزیره مرجانی و محصور در آب های نیلگون خلیج فارس در هنگام گذر از پارک ساحلی سیمرغ با لاشه نهنگ عظیم الجثه ای روبه رو شدند که امواج دریا آن را به ساحل آورده بود که مطمئنا به گل نشستن لاشه این نهنگ در ساحل جزیره زیبای کیش، حضور نهنگ ها را در آب های ایران تأیید می نماید.

به دنبال مشاهده این نهنگ عظیم الجثه در پارک ساحلی سیمرغ کیش، گروه هایی از آتش نشانی و شرکت عمران و خدمات کیش در محل حاضر شدند تا با استفاده از دو دستگاه بیل مکانیکی و یک دستگاه کامیون جرثقیل، نسبت به انتقال لاشه این نهنگ پنج تنی و 14 متر طول، اقدام کنند که بنا به اعلام کارشناسان، بزرگی و سنگینی و فاسد شدن این نهنگ موجب شد پس از ساعت ها تلاش توسط عوامل مربوطه از داخل آب بیرون کشیده و در همین ساحل هم دفن شد.

به گفته برخی از کارشناسان محیط زیست، این نهنگ از گونه بالن دار، نهنگ براید (نهنگ گرمسیری) بوده و بنا به دلایل مختلفی ممکن است به گل نشسته باشد و به گل نشستن این نهنگ را هم می توان تصادف با کشتی، گیر کردن در تور ماهیگیران، آلودگی دریا و بیماری از دلایل مرگ این گونه نهنگ برشمرد.

هرچند که با توجه به اینکه شواهد مشخصی روی بدن این نهنگ دیده نشده و علت مرگ آن نیاز به نمونه برداری آزمایشگاهی داشته و علت مرگ این نهنگ مط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیدا شدن لاشه نهنگ گرمسیری در سواحل کیش

پیدا شدن لاشه نهنگ گرمسیری در سواحل کیش