مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آذر 1399 ساعت 12:152020-11-21پزشكي

ره آورد روانی و پسماندهای روحی پاندومی خطرساز کرونا


پاندومی کووید 19، در ابعاد مختلف جنبه های متفاوت زندگی بشر امروز را در بر گرفته است و بعد روانی افراد و انسان ها، بیشترین تاثیر را از این بیماری گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، تاثیرات روانی بیماری کرونا بیشتر از آنکه منجر به مقاومت و تلاش افراد برای بهتر زندگی کردن و عدم ابتلا به بیماری شود، افسردگی و بیماری های روحی روانی را به دنبال داشته است.

موضوعی که بدون شک به دلیل تنوع و مشئل و مشکلات کنونی تا به امروز از دید پنهان مانده و یا شاید مورد بی توجهی قرار گرفته است.

با نگاهی گذرا به زندگی عموم افراد جامعه، ترس و وحشت از ابتلا به بیماری باعث پایین آمدن سیستم ایمنی بدن و بیشتر در معرض خطر بیماری قرار گرفتن افراد شده است.

حتی افرادی که همه پروتکل ها و دستورات پزشکی را نیز به خوبی رعایت می کنند، دچار استرس و اضطراب فراوانی شده اند که گاهی به مراتب خطرناک تر از اصل ویروس است.

ترس از بیکاری و مشکلات اقتصادی و از دست دادن شغل، ترس از قرنطینه و مدت طولانی در منزل ماندن، تاثیرات منفی حاصل شده از عدم حضور در تفرجگاه ها و باشگاه های ورزشی و محدود شدن دید و بازدید ها و کاهش ارتباطات اجتماعی، از جمله مواردی است که افراد سالم با آن دست و پنجه نرم می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ره آورد روانی و پسماندهای روحی پاندومی خطرساز کرونا

ره آورد روانی و پسماندهای روحی پاندومی خطرساز کرونا