مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آذر 1399 ساعت 12:052020-11-21سياسي

درخشش گویش مازنی در نوحه های محمدرضا بذری


در فرهنگ و قومیت های مختلف کشور سبک و سیاق خاصی برای عزاداری خاصی وجود دارد که باید به آنها توجه شود و از یکسان سازی آنها جلوگیری کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، در برنامه ای پژوهشی با عنوان محرم امسال که توسط گروه فرهنگ و هنر دانشکده فرهنگ و ارتباطات و نیز اندیشکده راهبردی اربعین دانشگاه امام صادق (ع) طراحی و اجرا می شود، مراسم و اشعار اجرا شده توسط 11 مداح مطرح کشور در محرم سال 1399 مورد تحلیل هنری، ادبی، اجتماعی و فرهنگی قرار می گیرد.

برنامه یازدهم از نشست های محرم امسال با حضور یوسف رحیمی به عنوان منتقد ادبی و سید ابوالحسن حسینی به عنوان کارشناس فرهنگی و اجتماعی به بررسی اشعار خوانده شده توسط محمدرضا بذری در ماه محرم امسال اختصاص داشت.

مرثیه و شعر هیأت باید کنایی و غیرمستقیم باشد یوسف رحیمی، شاعر و منتقد ادبی در ابتدای این نشست مجازی گفت: وقتی اشعار اجرا شده توسط آقای محمدرضا بذری را نگاه می کنیم از منظر تنوع زبانی اتفاق خوبی افتاده است؛ یعنی از اشعار کلاسیک، زبان معیار، زمزمه های عاطفی و زبان محاوره استفاده های خوبی شده است.

در بخش شعر کلاسیک از قالب های غزل و مثنوی استفاده شده است چون این دو قالب ظرفیت های خوبی برای شعر هیأت دارند اما شعرهای بلندی مثل قصیده هم که پیشینیان ما به آن توجه خاصی داشتند ظرفیت های ویژه ای دار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخشش گویش مازنی در نوحه های محمدرضا بذری

درخشش گویش مازنی در نوحه های محمدرضا بذری