مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آذر 1399 ساعت 06:352020-11-21بين الملل

مصر برای نجات توافق «ریاض» در جنوب یمن وارد عمل شد


پس از انتشار اخباری مبنی بر به بن بست رسیدن توافق ریاض میان شورای انتقالی جنوب (وابسته به امارات) و دولت مستعفی یمن (وابسه به ریاض) و بالاگرفتن درگیری ها میان دو طرف، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه مصر اعلام کرد که احمد فاروق سفیر غیرمقیم این کشور در یمن با عیدروس الزبیدی رییس المجلس الانتقالی الجنوبی (شورای انتقالی جنوب-وابسته به امارات) دیدار کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازپایگاه خبری روسیا الیوم ، وزارت خارجه مصر در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد که سفیر این کشور با رییس شورای انتقالی طُرُق دست یابی به یک راه حل سیاسی برای بحران یمن را بررسی کرده اند.

طبق این گزارش، سفیر مصر بر موضع ثابت و حمایتی مصر از یمن و اجرای توافق ریاض تأکید و از همکاری با دولت جدید یمن در تمام زمینه و به محض تشکیل آن استقبال کرده است.

این دیدار در حالی صورت گرفته است که منابع اماراتی روز سه شنبه دو هفته گذشته خبر داده بودند، هیأت مذاکره کننده شورای انتقالی جنوب یمن با تعلیق مشارکت در جلسات مذاکره با دولت مستعفی یمن به ریاست عبدربه منصور هادی ، رسما به عربستان سعودی اعلام کرده است که قصد ترک ریاض را دارد.

پس از انتشار این خبر، رسانه ها از آغاز درگیری های شدید میان نواب امارات و عربستان سعودی خبر دادند بطوریکه خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصر برای نجات توافق «ریاض» در جنوب یمن وارد عمل شد

مصر برای نجات توافق «ریاض» در جنوب یمن وارد عمل شد