مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 آبان 1399 ساعت 06:352020-11-20پزشكي

«َشیفت شبانه» شما را مبتلا به آسم می کند


محققان در تازه ترین پژوهش خود دریافتند، کارگران شیفت شب نسبت به افرادی که ساعت کاری رایج دارند، بیشتر در معرض ابتلا به آسم هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از دیلی میل، محققان دانشگاه منچستر در تازه ترین پژوهش خود دریافتند،  کارگران شیفت شب نسبت به افرادی که ساعت کاری رایج دارند، بیشتر در معرض ابتلا به آسم هستند.

  محققان داده های بهداشت و اشتغال 286 هزار کارگر انگلیسی را بررسی کردند و مشخص شد، آسم متوسط ​​تا شدید در کارگران شیفت شب 36 درصد بیشتر احتمال بروز دارد؛ علائم خس خس در بین کارگران شیفت همچنین 11 الی 18 درصد بیشتر بود.

در سال 2011، بالغ بر 300 میلیون نفر در سراسر جهان به آسم مبتلا بودند و هر ساله حدود 250 هزار نفر به خاطر این بیماری جان خود را از دست می دهند.

میزان شیوع آن در میان کشورها متفاوت بوده و بین 1 تا 18 درصد است.

داده های به دست آمده از این تحقیق بیانگر آن است، افرادی که به طور کلی ساعات نامنظم کاری دارند ، 55 درصد بیشتر به آسم مبتلا می شوند.

به گفته تیم پژوهش، تحقیقات بیشتری برای یادگیری اینکه چرا ساعات نامنظم کاری خطر بیشتری  برای بروز آسم فراهم می کند، لازم است.

تحقیقات گذشته نشان داده است، شیفت شبانه با افزایش خطر ابتلا به اختلالات متابولیکی، بیماری های قلبی عروقی و سرطان همراه ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«َشیفت شبانه» شما را مبتلا به آسم می کند

«َشیفت شبانه» شما را مبتلا به آسم می کند