مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 آبان 1399 ساعت 18:302020-11-19اقتصادي

منابع فعالیت های آبخیزداری و بیابان زدایی در خوزستان تقویت شوند


رییس سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور گفت: مسئولان باید منابعی را که به فعالیت های آبخیزداری و بیابان زدایی خوزستان اختصاص پیدا می کند، - تقویت کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مسعود منصور عصر امروز پنجشنبه در نشستی با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان، اظهار کرد: در فرمایش حکیمانه معصوم آمده است اگر جامعه و کشوری آب و خاک داشته باشند اما فقیر باشند، از رحمت خداوند به دور هستند.

وی با بیان اینکه اگر کشور این دو منبع را نتواند به درستی مدیریت و حفظ کند، تأکید کرد: این کشور با چالش ها و مشکلات زیادی مواجه می شود.

منصور با اشاره به اینکه بیش از 60 درصد جغرافیای کشور خشک و نیمه خشک هست که سه برابر متوسط جهانی است، بیان کرد: اکنون بیش از 15 تُن در هکتار در یک سال فرسایش بادی داریم؛ همچنین بیش از 21 تُن در هکتار فرسایش بادی داریم که رسوبات و مشکلات تبعه این دو فرسایش باعث مهاجرت ها، از بین رفتن بسیاری از زیرساخت ها و ایجاد مشکلات در سکونتگاه ها می شود.

معاون وزیر و رییس سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور عنوان کرد: راه نجات این است که به سمت فعالیت هایی برویم که حافظ آب و خاک باشند که به تبع این دو منبع پوشش گیاهی که مرتع و جنگل باشد، ایجاد می شود؛ همچنین با آبخیزداری می توان این فرسایش را 9 تُن در هکتار کاهش دهد و با عملیات بی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منابع فعالیت های آبخیزداری و بیابان زدایی در خوزستان تقویت شوند

منابع فعالیت های آبخیزداری و بیابان زدایی در خوزستان تقویت شوند