مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 آبان 1399 ساعت 09:502020-11-19بين الملل

قبل از برجام چه قطعنامه هایی علیه ایران صادر شد؟


یک کارشناس ارشد مسائل بین الملل با بیان اینکه برجام و قطعنامه 2231 تمام قطعنامه های پیش از خودش که در ارتباط با برنامه هسته ای ایران بود را ملغی اعلام کرد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ ایلنا نوشت: شاید برجام انتظارات ایران را به صورت صددرصدی تامین نکند اما به طور حتم وجودش منفعتی دارد؛ در غیر این صورت هیچ دلیلی وجود نداشت که ایران در برجام بماند و همان دو سال پیش از آن خارج می شد.

مدتی پیش دیوان بین المللی دادگستری که مرجع رسیدگی به شکایات بین المللی است، پس از بررسی شکایتی که ایران به واسطه تحریم های ایالات متحده به این نهاد برده بود، آمریکا را مقصر شناخت و تحریم های اعمال شده را غیر قانونی دانست.

این تنها دستاورد تیم دیپلماسی ایران در ماه های اخیر نیست، اتفاق مهم دیگر رفع کامل تحریم های تسلیحاتی ایران در 18 اکتبر(27 مهرماه) سال جاری بود.

موضوعی که در پیش از انعقاد برجام و شکل گیری قطعنامه 2231 برای ایران هرچند امری پذیرفته نشده بود اما بنا بر قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل لازم الاجرا خواهد بود.

به نظر می رسد برخلاف آنچه تندروها در ایران می گویند، برجام و قطعنامه 2231 که ذیل برجام تعریف می شود، دستاورد های سیاسی و حقوقی بسیاری برای ایران به همراه داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قبل از برجام چه قطعنامه هایی علیه ایران صادر شد؟

قبل از برجام چه قطعنامه هایی علیه ایران صادر شد؟