مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 آبان 1399 ساعت 09:402020-11-19پزشكي

انتقاد وزیر بهداشت از روند تحقیقات نظام سلامت در کشور


98 درصد از تحقیقات در نظام سلامت، صرف انتشار مقالات در فلان مجلات می شود که به کار نمی آید؛ به شدت به روند تحقیقات نظام سلامت، - انتقاد دارم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سعید نمکی، در جلسه ستاد دانشگاهی کووید 19 در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان که در تالار رویش این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: هنوز تحقیقات ما در کشور مساله محور و جامعه محور نیست.

وی افزود: چقدر در مورد مؤلفه های اجتماعی مؤثر بر سلامت به عنوان یک کار بین بخشی کار کرده ایم؟ چقدر پا به عرصه های پر مشکل نظام سلامت گذاشته ایم؟ بخش پژوهش در مورد طرح تحول نظام سلامت چقدر کار کرد؟ چقدر به نقصان ها یا فقدان های طرح تحول نظام سلامت، پاسخ داد؟ چقدر فایده و اثر این طرح را بررسی کردیم و به وزیر سابق یا بعدی گفتیم اثربخشی این طرح چیست؟ یا چقدر در مورد سلامت روان، پژوهش کرده ایم؟ چقدر در مورد بیماری های مشترک بین انسان و دام و یا مسائل محلی پژوهش کاربردی کرده ایم؟ در شرق اصفهان بیماری سالک یکی از مسائل اصلی است چقدر در این زمینه پژوهش انجام داده و اولویت های مقابله با آن مشخص شده است؟ وزیر بهداشت تاکید کرد: در تمام دنیا منابع را در بخش تحقیقاتی صرف می کنند که نتیجه آن، راهکاری برای گشودن گره ای از نظام ارائه خدمت باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد وزیر بهداشت از روند تحقیقات نظام سلامت در کشور

انتقاد وزیر بهداشت از روند تحقیقات نظام سلامت در کشور