مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 آبان 1399 ساعت 09:152020-11-19اقتصادي

آغاز بذرپاشی وبوته کاری در 100 هکتار ازمراتع کبودراهنگ


 رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کبورداهنگ  از آغاز بذرپاشی، بوته کاری و کپه کاری در 100هکتار از مراتع این شهرستان خبرداد.

- محمود زنگنه با بیان اینکه سال گذشته 100 هکتار کپه کاری و100 هکتار بذر پاشی درروستاهای ایلانلو و باشقورتران این شهرستان صورت گرفته است، اظهارکرد: امسال نیز کپه کاری 100 هکتاری مراتع کبودراهنگ آغاز شده است که هدف ازاجرای این طرح افزایش تولید علوفه، نفوذ پذیری آب، حفاظت خاک ویی در سطح مراتع عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه اعتبار لازم برای اجرای طرح بیولوژیکی در عرصه های مرتعی شهرستان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به مبلغ 120میلیون تومان تأمین شده است، بیان کرد: این اقدام با اصلاح مدیریت چرا باعث ایجاد شرایط مطلوب برای بازگشت طبیعت به شرایط اولیه و همچنین گسترش گیاهان علوفه ای مرغوب در مرتع صورت می گیرد.

رییس اداره منابع طبیعی شهرستان کبودراهنگ خاطرنشان کرد: امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای بخش مرتع 120میلیون تومان اعتبار و برای طرح های بیابان زدایی شهرستان770 میلیون تومان اعتبار ملی در نظر گرفته شده است.

زنگنه اقدامات احیا و اصلاحی مراتع را گامی موثر در راستای بهبود وضع اقتصادی و معیشت بهره بردران و روستاییان و مهاجرت معکوس از شهر به روستا دانست و افزود: کپه کاری یکی از روش های احیا و اصلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز بذرپاشی وبوته کاری در 100 هکتار ازمراتع کبودراهنگ

آغاز بذرپاشی وبوته کاری در 100 هکتار ازمراتع کبودراهنگ