مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 آبان 1399 ساعت 08:402020-11-19اقتصادي

اشتغال پایدار و کاهش وابستگی نفت با توسعه صنعت آبزی پروری


وجود منابع آبی غنی و متنوع در استان آذربایجان غربی باعث شده تا این استان، سال های متمادی رتبه اول کشور را در تولید و برداشت ماهی از منابع آبی کشور همچون دریاچه های پشت سدها و آبندها در بین استان های غیر ساحلی به خود اختصاص دهد و علاوه بر روانه سازی آبزیان .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه،رقیه وکیلی- رشد کنونی جمعیت جهان و نیاز روز افزون به پروتیین، مستلزم تعیین راهکارهای بهینه در تامین این ماده غذایی است و در همین راستا آبزی پروری از جایگاه ویژه ای برخوردار است و می تواند یکی ازمهمترین محورها و راهبردهای تولید پروتیین مورد نیاز کشور باشد.

از مهمترین شاخصه هایی گسترش تولیدات آبزی پروری می توان به سه هدف عمده اشاره کرد که هدف اول توسعه آبزی پروری باید تولیدات بیشتر را بدون افزایش قابل توجه استفاده از منابع طبیعی آب و زمین مد نظر قرار دهد، هدف دوم اینکه توسعه سیستم های پایدار که اثرات زیان آوری بر محیط زیست نداشته باشند مورد توجه قرار گیرد و هدف سوم ایجاد سیستم هایی است که نسبت هزینه/سود را برای حمایت اقتصادی جامعه و پایداری تولید فراهم کند.

امروزه توجه به سیستم های آبزی پروری مدار بسته به دلیل امنیت بیشتر زیستی و مزایای زیست محیطی در حال افزایش است و هنگامی که آب در سیستم های پرورشی مدار بسته به صورت چرخه ای مورد اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشتغال پایدار و کاهش وابستگی نفت با توسعه صنعت آبزی پروری

اشتغال پایدار و کاهش وابستگی نفت با توسعه صنعت آبزی پروری