مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 آبان 1399 ساعت 07:552020-11-19پزشكي

صدور بیش از 60 اخطاریه برای مراکز تولید کننده پسماند عفونی در خراسان رضوی


مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ازصدور بیش از 60 اخطاریه زیست محیطی برای مراکز تولید کننده پسماندهای عفونی استان از ابتدای سال خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، تورج همتی با اشاره به اینکه نظارت بر نحوه مدیریت پسماندهای عفونی مراکز درمانی از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان و دانشگاه علوم پزشکی مشهد صورت می پذیرد، اظهار کرد: در استان 69 بیمارستان داریم که نیمی از آنها در کلانشهر مشهد خدمت رسانی می کنند و اتوکلاوها یا دستگاه های بی خطرسازی پسماندهای پزشکی این مراکز به صورت دوره ای از سوی کارشناسان این اداره کل و نیز آزمایشگاه های معتمد سازمان تحت نظارت؛ کنترل و صحت سنجی عملکرد دستگاهی قرار می گیرند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال حدودا 450 نوبت بازدید دوره ای از این مراکز صورت گرفته که منجر به صدور اخطاریه زیست محیطی برای 61 مورد تخلف شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ضمن اشاره به اینکه پسماندهای عفونی کلانشهر مشهد پس از انجام فرایند مدیریت پسماند پزشکی، اتوکلاو شده و در نهایت در محل لندفیل ویژه که به همین منظور طراحی شده دفن بهداشتی می شوند، گفت: به جز سه مرکز بیمارستانی در شهرستان های مشهد، خلیل آباد و تربت جام، دیگر بیمارستان های استان دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدور بیش از 60 اخطاریه برای مراکز تولید کننده پسماند عفونی در خراسان رضوی

صدور بیش از 60 اخطاریه برای مراکز تولید کننده پسماند عفونی در خراسان رضوی