مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 آبان 1399 ساعت 06:202020-11-19سياسي

علامت گذاری مرزهای دولتی محور رایزنی مقامات ازبکستان و قزاقستان


نشست دوره ای کمیسیون مشترک ازبکستان و قزاقستان در مورد تعیین و علامت گذاری مرزهای دولتی با حضور مقامات دو کشور برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، نشست دوره ای کمیسیون مشترک ازبکستان و قزاقستان در مورد تعیین و علامت گذاری مرزهای دولتی در شهر گلستان (ازبکستان) برگزار شد.

طرفین در این دیدار به اقدامات تنظیم طرح های اسناد نهایی علامت گذاری مرزهای بین دولتی در قسمت مناطق جمهوری خودمختار قره قلپاقستان ازبکستان مجاور استان مین قشلاق جمهوری قزاقستان ادامه دادند.

طرفین در این نشست برخی قسمت های مرزهای دولتی میان دو کشور را در حدود استان های سردریا و جزخ ازبکستان مجاور استان ترکستان قزاقستان با هدف بازسازی تیرهای مرزی آسیب دیده در نتیجه شکسته شدن مخزن آب سردابه مورد بررسی قرار دادند.

بر اساس این گزارش، گفت وگوهای هیئت های دو کشور در مورد تعیین و علامت گذاری مرزهای دولتی در فضای موثر و دوستانه برگزار شده است.

ازبکستان و قزاقستان 2 هزار و 203 کیلومتر مرز مشترک دارند.

تعیین و علامت گذاری مرزهای دو کشور در سال 2003 میلادی و اقدامات اجرایی در این مورد در اول ماه آوریل سال 2004 آغاز شده است.

شایان ذکر است، جمهوری های تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، ترکمنستان و قزاقستان به خاطر مشکلات مرزی، روابطشان همواره دستخوش ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علامت گذاری مرزهای دولتی محور رایزنی مقامات ازبکستان و قزاقستان

علامت گذاری مرزهای دولتی محور رایزنی مقامات ازبکستان و قزاقستان