مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 آبان 1399 ساعت 05:552020-11-19اقتصادي

فروغ صبح دانایی نیازمند توجه همگانی/کتابخوانی راهکار توسعه پایدار


ترویج فرهنگ کتابخوانی یکی از عوامل اصلی و مهم توسعه فرهنگی کشور است به گونه ای که ایجاد و توسعه کتابخانه ها در مناطق محروم علاوه بر کاهش فقر فرهنگی موجب توسعه اجتماعی هم می شود.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: یکی از شاخص های توسعه یافتگی جوامع، نرخ سرانه دستیابی به منابع اطلاعاتی و مطالعاتی افراد آن جامعه است به گونه ای که جهان امروزی را جهان اطلاعات می خوانند و با وجود گسترش رسانه های جمعی و بهره گیری از رایانه و اینترنت، مطالعه و کتابخوانی هنوز اهمیت خود را نه تنها حفظ کرده است، بلکه شاهد افزایش شمارگان کتاب های چاپ شده، افزایش متقاضیان عضویت در کتابخانه ها و پر رونق شدن بازار کتاب فروشان در سطح جهان هستیم.

جمهوری اسلامی ایران در سال 72 با تصمیم گیری مسئولین وقت فرهنگی کشور 24 آبان ماه را روز کتاب، کتابدار و کتابخوانی و این روز الی 2 آذر ماه را به عنوان هفته ملی کتاب و کتابخوانی نامگذاری کرد تا با اهمیت دادن به این حوزه حساس و مهم علاوه بر حفظ و صیانت از فرهنگ و ادب، باعث رشد و تقویت جامعه در این زمینه باشیم.

هر ساله در این ایام نمایشگاه کتاب، رونمایی از اثر هنرمندان جوان و فرهیخته، برگزاری مسابقات و جشنواره های متنوع حوزه کتاب برپا بود تا با گرامیداشت اهمیت کتاب و کتابخانی در رشد فرهنگی و آگاهی جامعه تأثیر داشته باشد ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فروغ صبح دانایی نیازمند توجه همگانی/کتابخوانی راهکار توسعه پایدار

فروغ صبح دانایی نیازمند توجه همگانی/کتابخوانی راهکار توسعه پایدار