مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 آبان 1399 ساعت 20:452020-11-18بين الملل

دبیر کل ناتو: مأموریت ما در افغانستان ادامه دارد


دبیر کل ائتلاف ناتو گفته علی رغم تصمیم آمریکا برای کاهش شمار نیروهای این کشور در افغانستان، مأموریت ناتو در آنجا ادامه خواهد یافت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دبیر کل ناتو روزچهارشنبه گفت که باوجود کاهش شمار نیروهای آمریکا  در افغانستان مأموریت ائتلاف ناتو در آنجا ادامه خواهد داشت.

به نوشته روزنامه واشنگتن تایمز ینس استولنتبرگ دبیر کل ناتو در توییتی گفت که این سازمان به ماموریت خودر افغانستان ادامه می دهد.

سخنان وی درست یک روز بعد از آن بیان شد که وزیر دفاع موقت آمریکا از کاهش شمار نظامیان این کشور در افغانستان و عراق به 2500 نفرتا 15 ژانویه خبر داد.

به نوشته واشنگتن تایمز، استولنتبرگ گفت که با اشرف غنی رییس جمهور افغانستان درباره ماموریت کنونی ناتو در این کشور گفت وگو کرده است.

وی گفت: ما از فرایند صلح در افغانستان حمایت می کنیم و به عنوان بخشی از آن، به حضور خود در این کشور  ادامه می دهیم.

حتی با کاهش شمار نظامیان آمریکا، ناتو مأموریت آموزش، مشاوره  و کمک رسانی به ارتش افغانستان و نبرد با تروریسم بین المللی را ادامه خواهد داد.

ضمیر کابالوف نماینده ویژه ولادیمیر پوتین در افغانستان  نیز روز چهارشنبه  در واکنش به کاهش شمار نظامیان  آمریکا گفت، سروصدای زیادی درباره اظهارات دونالد ترامپ رییس جمهور کنونی آم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دبیر کل ناتو: مأموریت ما در افغانستان ادامه دارد

دبیر کل ناتو: مأموریت ما در افغانستان ادامه دارد