مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 آبان 1399 ساعت 16:252020-11-18اقتصادي

کاهش خروجی سدها و دبی رودخانه های خوزستان


علی شریفی حجم خالی مخازن را بالغ بر 10 میلیارد مترمکعب اعلام کرد و گفت: ظرفیت خالی مخازن سدهای خوزستان برای کنترل سیلاب های احتمالی کاملا مناسب است.

- علی شریفی مدیر برنامه ریزی مخازن سدها و رودخانه های سازمان آب و برق خوزستان امشب در گفت گو با خبرنگار فارس در اهواز با اشاره به میزان بارش از ابتدای سال آبی تاکنون، اظهار کرد: بر اساس رصدهای صورت گرفته از ابتدای سال آبی تاکنون در استان خوزستان به طور متوسط 8 میلی متر بارندگی داشته ایم.

سال گذشته میزان بارش تا زمان مشابه سال جاری، 19 میلی متر بوده است که در مقایسه با سال گذشته تاکنون 11 میلی متر کاهش در میزان بارش ها را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: بر اساس آمار و اطلاعات موجود در سال جاری، بارندگی در حوضه کرخه 10 میلی متر و سال گذشته این رقم معادل 41 میلی متر بوده است.

در حوضه کارون بزرگ تاکنون 12 میلی متر به صورت میانگین بارش داشته ایم که این رقم در سال گذشته 27 میلی متر بوده است.

در حوضه مارون و جراحی تنها یک میلیمتر تاکنون بارش داشته ایم که این رقم در سال گذشته 24 میلی متر بوده و شاهد اختلاف فاحش بارندگی در این حوضه هستیم.

مدیر برنامه ریزی مخازن سدها و رودخانه های سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه شاهد کاهش بارندگی چشمگیری در سال جاری نسبت به سال گذشته هستیم؛ عنوان کرد:  در سال جاری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش خروجی سدها و دبی رودخانه های خوزستان

کاهش خروجی سدها و دبی رودخانه های خوزستان