مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 آبان 1399 ساعت 14:202020-11-18اقتصادي

اجرای 10 هزار هکتار جنگل کاری در اراضی شیبدار استان ایلام


استاندار ایلام از اجرای 10 هزار هکتار جنگل کاری در اراضی شیبدار استان ایلام خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، قاسم سلیمانی دشتکی ظهر امروز چهارشنبه در دیدار فریبرز غیبی رییس مرکز جنگل های خارج از شمال سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیزداری کشور ضمن تقدیر از زحمات و تلاش های خوب منابع طبیعی، بیان کرد: منابع طبیعی در امر جنگل کاری و حفظ منابع ملی در کشور با قاطعیت پیشگام است.

وی با اشاره به این مهم که در یک کار بزرگ و بی نظیر 20 هزار هکتار از اراضی استان تحت پوشش طرح عظیم جنگل کاری قرار گرفته است، اظهار کرد: از این میزان 10 هزار هکتار جنگل کاری در زمین های شیبدار در دامنه کوه ها و تپه ها و در حاشیه جنگل ها در استان انجام می شود که در این زمینه برنامه ریزی شده تا سالی 2 هزار هکتار و در یک برنامه پنج ساله به سرانجام برسد.

استاندار ایلام در ادامه به ایجاد حوزچه های اطمینان در حوزه آبخیز داری اشاره کرد و گفت: در این حوزه اقدامات کم نظیر انجام شده که این مهم ضمن اینکه باعث جلوگیری از هدر رفته آب های سطحی در استان شد، در نقش یک عامل بازدارنده در سیل فروردین ماه سال 98 از خسارت بیشتر به شهرها و مناطق مختلف استان جلوگیری کرد.

وی در ادامه گفت: از مزایای دیگر طرح احیای اراضی شیبدار در استان استفاده مردم این مناطق برای کشت است، قبلاً با ایجاد شخم ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای 10 هزار هکتار جنگل کاری در اراضی شیبدار استان ایلام

اجرای 10 هزار هکتار جنگل کاری در اراضی شیبدار استان ایلام