مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 آبان 1399 ساعت 10:502020-11-18سياسي

28 درصد جمعیت از دسترسی به اینترنت محروم هستند/ با شکاف دیجیتالی مواجه هستیم


عضو هیات علمی موسسه مطالعات فرهنگی اجتماعی وزارت علوم گفت: طبق آمار رسمی 28 درصد از جمعیت کشور از دسترسی به اینترنت محروم هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، نشست آینده دانش و کتاب در پرتو تحولات فضای مجازی از مجموعه نشست های خانه کتاب و ادبیات ایران به مناسبت هفته کتاب، با سخنرانی رضا ماحوزی و جبار رحمانی، اعضای هیئت علمی مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

جبار رحمانی در ابتدای این نشست با اشاره به سرانه 12 و نیم دقیقه ای مطالعه کتاب در ایران گفت: در یک رابطه خلاقانه با مصرف کنندگان فضای مجازی می توان تا حد زیادی مشکل دسترسی به کتاب و دانش را در کشور کاهش داد ولی این که فضای مجازی درباره حفاظت و کاربردی کردن دانش چه می تواند بکند هنوز معلوم نیست.

وی در عین حال با اشاره به این که طبق آمار رسمی 28 درصد جمعیت کشور از دسترسی به اینترنت محروم اند و بخش قابل توجهی از کسانی که به اینترنت دسترسی دارند مهارت های بسیار پایینی در این زمینه دارند، اظهار داشت: رسیدن به جامعه دانایی منوط به این است که این جمعیت حدود 30 درصدی را نادیده نگیریم و لذا نمی توانیم تمام استراتژی های خود را معطوف به فضای مجازی کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

28 درصد جمعیت از دسترسی به اینترنت محروم هستند/ با شکاف دیجیتالی مواجه هستیم

28 درصد جمعیت از دسترسی به اینترنت محروم هستند/ با شکاف دیجیتالی مواجه هستیم