مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 آبان 1399 ساعت 10:452020-11-18بين الملل

مورالس رهبری حزب سوسیالیست بولیوی را بر عهده گرفت


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از شبکه چندملیتی تله سور آمریکای لاتین، به دنبال پیروزی لوییس آرسه رییس جمهوری جدید بولیوی در انتخابات ریاست جمهوری (27 مهر)، - رییس جمهوری سابق بولیوی پس از بازگشت به کشورش برای انتخابات ایالتی (7 مارس 2021)، ریاست جنبش به سوی سوسیالیسم (MAS) بولیوی را بر عهده گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از شبکه چندملیتی تله سور آمریکای لاتین، به دنبال پیروزی لوییس آرسه رییس جمهوری جدید بولیوی در انتخابات ریاست جمهوری (27 مهر)، مورالس رهبر پیشین جنبش به سوی سوسیالیسم بولیوی از تبعید در آرژانتین به وطن خود بازگشت.

وی دیروز در پی برگزاری نشستی ملی با حضور مقامات کشوری با هدف استقبال از انتخابات ایالتی آتی، ریاست این جنبش را دوباره بر عهده گرفت.

مورالس که نخستین رییس جمهوری بومی بولیوی بود، پس از 13 سال حکومت، در پی نامزدی برای چهارمین دوره ریاست جمهوری در سال 2019 بود که با کودتای ارتش تحت حمایت سازمان کشور های آمریکایی، از مقامش کناره گیری و به آرژانتین رفت.

رییس جمهوری مستعفی بولیوی در گفت و گویی مطبوعاتی گفت: انتخاب نامزد ها کار آسانی نیست، اما با تجربه ای که جنبش به سوی سوسیالیسم، به عنوان تنها جنبش با چشم اندازی نه پنج ساله (تا 2025) بلکه ده ساله (تا 2030)، در اختیار ما می گذار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مورالس رهبری حزب سوسیالیست بولیوی را بر عهده گرفت

مورالس رهبری حزب سوسیالیست بولیوی را بر عهده گرفت