مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 آبان 1399 ساعت 10:002020-11-18پزشكي

40 درصد نسخ تجویزی پزشکان حاوی آنتی بیوتیک است


رییس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه موضوع مصرف صحیح داروهای آنتی میکروبیال و تلاش برای پیشگیری از بروز مقاومت میکروبی، مخصوصا در دوران شیوع کرونا به عنوان یک چالش مهم در سلامت بشر مطرح است، - رییس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه موضوع مصرف صحیح داروهای آنتی میکروبیال و تلاش برای پیشگیری از بروز مقاومت میکروبی، مخصوصا در دوران شیوع کرونا به عنوان یک چالش مهم در سلامت بشر مطرح است، گفت: میانگین نسخ حاوی آنتی بیوتیک در سال های اخیر کاهش داشته به نحوی که از 45 درصد در سال 1390 ، به زیر 40درصد در سال 1398 رسیده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمدرضا شانه ساز در پیامی به مناسبت هفته آگاه سازی داروهای آنتی میکروبیال گفت: هدف از نامگذاری این هفته با هدایت سازمان جهانی بهداشت از 18 تا 24 نوامبر 2020 (معادل با 28 آبان تا 4 آذر ماه 1399)، افزایش آگاهی عمومی و جهانی در برابر مقاومت میکروب ها به داروهای آنتی میکروبیال است.

وی گفت: در این هفته تلاش می شود تا آگاهی و حساسیت سیاست گذاران، شاغلین حرف پزشکی و همچنین عموم مردم در زمینه افزایش مقاومت میکروبی نسبت به داروهای آنتی میکروبیال افزایش یابد.

مقاومت به داروهای آنتی میکروبیال زمانی اتفاق می افتد که باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها و همچنین انگل ها به اثرات داروها مقاوم شوند و به همین دلیل درمان ع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

40 درصد نسخ تجویزی پزشکان حاوی آنتی بیوتیک است

40 درصد نسخ تجویزی پزشکان حاوی آنتی بیوتیک است