مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 آبان 1399 ساعت 07:402020-11-18اقتصادي

آیا حرف دولت و بانک ها در «طرح جهش تولید و تامین مسکن» به کرسی می نشیند؟


به گفته یک کارشناس، ارجاع ندادن طرح جهش تولید در صحن مجلس به هر دلیلی که بوده باشد، تخلف صریح از آیین نامه داخلی مجلس در بررسی طرح های 2 فوریتی است و این مهم سبب نارضایتی اعضای کمیسیون عمران را نیز فراهم کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، یک کارشناس نوشت: موضوع مسکن، این سالها به یکی از بزرگترین چالش­های اقتصادی خانواده­ها تبدیل شده است.

در این سالها کاهش عرضه و رکود در ساخت و ساز مسکن و نبود سیاست­های روشن از قبیل مالیات بر خانه ­های خالی و مالیات بر عایدی مسکن جهت جلوگیری از سوداگری در حوزه مسکن سبب شده است تا مسکن تبدیل به یک دارایی سرمایه ­ای شود و با رشد دلالی و سودجویی، خانه دار شدن تبدیل به یک رویا شود.

این مسئله تا حدی بغرنج شده است که چندی پیش در یک گزارش بیان شده بود که قیمت خانه در 7 سال گذشته بیش از 350 درصد رشد داشته است و برای خرید یک واحد مسکونی 60 متری در اغلب مناطق شهر تهران، حداقل یک میلیارد تومان بودجه نیاز است، رقمی که معادل 30 سال پس انداز کل درآمد یک خانوار کارگری و کارمندی است.

البته با توجه به اینکه حدود 35 درصد از هزینه سبد معیشت خانوارها در استان های مختلف کشور صرف تامین مسکن می شود، با درآمد ماهانه 2.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا حرف دولت و بانک ها در «طرح جهش تولید و تامین مسکن» به کرسی می نشیند؟

آیا حرف دولت و بانک ها در «طرح جهش تولید و تامین مسکن» به کرسی می نشیند؟