مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 آبان 1399 ساعت 18:302020-11-17سياسي

انتقال آب از دریا به فارس در دستور کار مجلس/ غیزانیه فارس سیراب می شود


موضوع انتقال آب از دریا به استان فارس با حضور مسئولان وزارت نیرو، وزارت صمت، نمایندگان فارس در مجلس و استاندار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس، سه شنبه شب در این نشست با انتقاد از تعلل در طرح انتقال آب از دریا به جنوب فارس، به تاریخچه این پروژه اشاره کرد و اظهار داشت: در پایان دوره قبلی مجلس، موفق به اخذ تمام مجوزهای لازم شدم و حتی مناقصه پروژه نیز برگزار شد اما بعد از آن چندین سال کار متوقف شد تا اینکه در اسفند 97 کلنگ پروژه با حضور سه وزیر و با تبلیغات فراوان به زمین خورد، اما بعد از گذشت نزدیک به دو سال از این مراسم، حتی هنوز قرارداد این پروژه نیز در هاله ای از ابهام باقی مانده و کار متوقف است.

موسوی با اشاره به اهمیت این طرح راهبردی در تأمین مصارف شرب و صنعت افزود: این پروژه قرار بود با ظرفیت 15 میلیون مترمکعب آب اجرا شود تا هم مصارف شرب در شهرستان های لامرد و مهر را از منبعی پایدار تأمین کرده و هم نیاز پروژه های بزرگ صنعتی به ویژه در منطقه ویژه اقتصادی لامرد را پشتیبانی کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در بخش دیگری از این نشست با اشاره به مشکلات جدی مناطق علامرودشت، خیرگو، چاهورز و بی رم که در رسانه ها به غیزانیه فارس مشهور شده است، خواستار تعیین تکلیف هرچه سریع تر این پروژه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقال آب از دریا به فارس در دستور کار مجلس/ غیزانیه فارس سیراب می شود

انتقال آب از دریا به فارس در دستور کار مجلس/ غیزانیه فارس سیراب می شود