مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 آبان 1399 ساعت 17:102020-11-17اقتصادي

سرانه مصرف گوشت قرمز در کرمان کاهش یافت


رییس جهاد کشاورزی شمال استان کرمان از کاهش سرانه مصرف گوشت قرمز در این استان کرمان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، عباس سعیدی عصر دوشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان کرمان بیان داشت: سالانه 4 میلیون و 221 هزار قطعه جوجه ریزی در استان انجام می شود و سه میلیون رأس دام سبک در استان وجود دارد.

وی افزود: مصرف گوشت در شمال استان کرمان 51 هزار تن است که 45 هزار و 500 تن در استان تولید می شود و کسری گوشت مرغ از یزد تأمین می شود ضمن اینکه در استان سرانه مصرف گوشت مرغ از 24 کیلوگرم به 22 کیلوگرم در سال کاهش پیدا کرده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: در استان 18 هزار و 100 تن تخم مرغ تولید می شود، مصرف تخم مرغ در استان 20 هزار تن است که این کسری از سایر استان ها تأمین می شود.

سعیدی تصریح کرد: در حال حاضر 437 هزار هکتار سطح زیر کشت زراعی و باغی در شمال استان وجود دارد و قریب به 2 میلیون تن هم تولیدات زراعی و باغی در استان است.

وی گفت: 34 هزار هکتار سطح زیر کشت گندم در شمال استان وجود دارد که از این آمار 164 هزار تن گندم و 5 هزار و 750 تن بذر گندم تولید می شود همچنین در سال جاری 5 هزار و 200 تن بذر گندم در استان توزیع شده است.

سعیدی یادآور شد: هم اکنون 92 هزار و 300 تن کود در انبارهای استان موجود است اما به دلیل افزایش قیمت کشاورزان تمایلی به مصرف کود نشا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرانه مصرف گوشت قرمز در کرمان کاهش یافت

سرانه مصرف گوشت قرمز در کرمان کاهش یافت