مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 آبان 1399 ساعت 12:302020-11-17بين الملل

عراق: ما اولویت بایدن نیستیم


وزیر امور خارجه سابق عراق می گوید که جو بایدن رییس جمهوری منتخب آمریکا پرونده عراق را در صدر اولویت های دولت خود قرار نخواهد داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، محمد علی الحکیم وزیر خارجه دولت «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر سابق عراق امروز سه شنبه در توییتی نوشت: عراق در صدر اولویت های دولت بایدن در سال اول نخواهد بود.

وی از سیاستمداران عراقی خواست تا گام های روشن، آرام و شتاب نزده در قبال واشنگتن اتخاذ کنند و با کسی که مدیریت پرونده عراق (در دولت بایدن) را عهده دار خواهد بود، همکاری کنند و روی روابط تجاری، مبارزه با تروریسم و آرام کردن منطقه تمرکز کنند .

جنگ آمریکا علیه عراق در سال 2003 میلادی و متعاقب آن حضور اشغالگرانه این کشور در عراق تا کنون پیامدهای ناگوار و رنج و مشکلات زیادی را برای این کشور و ملت آن به همراه داشته است.

دخالت های آمریکایی ها در طول سالهای بعد از 2003 میلادی در امور داخلی و خارجی عراق در سایه حضور نظامی گسترده آنها، جلوی برخورداری عراق از استقلال و حاکمیت کامل را گرفته است.

نمایندگان، سیاستمداران و تحلیلگران عراقی و مردم این کشور بارها بر لزوم پایان حضور نظامی آمریکا در کشورشان تاکید کرده و خواهان احترام کامل به حاکمیت و استقلال آن شده اند و در همین راستا است که درخواست ها از دولت عراق برای اجر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عراق: ما اولویت بایدن نیستیم

عراق: ما اولویت بایدن نیستیم