مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 آبان 1399 ساعت 12:252020-11-17سياسي

تهران 400 هزار خانه بدون سکنه دارد


عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه تراکم فروشی خارج از ضابطه سبب ایجاد 400 هزار خانه بدون سکنه در تهران شده است، گفت: ساخت و سازها باعث نابودی 2500هکتار از باغات تهران شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، مجید فراهانی، عضو شورای شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر درباره پرونده باغات اظهار داشت: در منطقه 22 تهران فراتر از طرح تفصیلی مجوز برج‌باغ و مال‌های تجاری داده شده است و در مسیری ساخت و ساز انجام گرفته که سرانه‌های فضای سبز پیش‌بینی نشده است.

همچنین ساخت مدرسه در آنجا سودآور نبوده و سازنده به سمت ساخت مدرسه نرفته است.

وی افزود: وقتی خارج از طرح تفصیلی ساخت و ساز انجام می‌شود تمام سرانه‌ها مانند فضای سبز، آموزش و سلامت را فدا می‌کنیم و باید اقدامات لازم جهت بررسی های بیشتر انجام شود.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در شورای پنجم با ایجاد سامانه برای صدور پروانه ساختمانی از این مسائل جلوگیری کردیم و امروز می‌توانیم ادعا کنیم حتی یک متر خارج از طرح تفصیلی تراکم صادر نمی‌شود و جایی که باید سه طبقه ساخته شود 4 طبقه نمی‌سازند.

فراهانی ادامه داد: وقتی صحبت از فروش تراکم می‌زنیم یعنی فروش تک‌محصولی تجدیدناپذیر به صورتی که وقتی تراکم فروخته نمی‌شود و امکان بازیابی آن وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهران 400 هزار خانه بدون سکنه دارد

تهران 400 هزار خانه بدون سکنه دارد