مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 آبان 1399 ساعت 09:052020-11-17بين الملل

هشدار وال استریت ژورنال درباره خروج آمریکا از افغانستان


یک روزنامه آمریکایی در گزارشی ضمن انتقاد از تصمیم «دونالد ترامپ» برای عقب نشینی کامل از افغانستان نوشت که جمهوری اسلامی ایران از خروج کامل آمریکا از افغانستان نفع می برد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی از تصمیمات اخیر دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در روزهای پایانی دوران ریاست جمهوری وی انتقاد و ابراز امیدواری کرد که تصمیم لحظه آخری ترامپ برای خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان عملی نشود.

در مقدمه این گزارش درباره این تصمیم نوشته شده است که بر کسی پوشیده نیست که ترامپ قصد دارد تا کریسمس و در صورت عدم امکان تا 20 ژانویه (اول بهمن و زمان تحویل کاخ ریاست جمهوری به جو بایدن)، خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان و احتمالاً کشورهای دیگر تحت ریاست خود انجام گیرد.

طبق این گزارش، ترامپ بر این باور است که خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان و کشورهای دیگر، بخش ناتمامی از وعده انتخاباتی 2016 وی برای توقف جنگ های بی پایان است و وی از مشاورانی که برخی اوقات مانع تلاش های وی شده اند، دلزده است.

ترامپ در تاریخ هفتم اکتبر (16 مهرماه) در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: ما باید اندک شمار باقیمانده زنان و مردان شجاع خود را که در افغانستان خدمت می کنند، تا کریسمس به خانه بازگردانیم .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار وال استریت ژورنال درباره خروج آمریکا از افغانستان

هشدار وال استریت ژورنال درباره خروج آمریکا از افغانستان