مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 آبان 1399 ساعت 06:102020-11-17سياسي

طرح «تامین کالاهای اساسی» اصلاح شد


نمایندگان مجلس صبح امروز در دستور نخست کاری خود، به منظور رفع ایرادات شورای نگهبان، طرح تامین کالاهای اساسی را اصلاح کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا، در جلسه صحن علنی صبح امروز (سه‌شنبه 27 آبان) مجلس شورای اسلامی، با توجه به دو ایراد شورای نگهبان به طرح تامین یارانه کالاهای اساسی و بررسی ایرادهای شورای نگهبان در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات سخنگوی این کمیسیون، گزارش بررسی را در صحن علنی قرائت کرد.

محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه طی سخنانی گفت: طرح تامین کالاهای اساسی یکی از طرح‌های مهمی بود که در مجلس مطرح بود تا طبق آن به اقشار ضعیف کشور که در این شرایط اقتصادی برای تامین نیازهای اولیه زندگی دچار مشکل هستند، کمک صورت گیرد و تصمیم بر این شد که دولت را ملزم کنیم تا یارانه کالاهای اساسی را به برخی دهک ها اختصاص دهد.

وی افزود: ما در کمیسیون و صحن تلاش های زیادی داشتیم و هیئت رییسه محترم هم کمک کردند تا بتوانیم این طرح را به گونه‌ای تصویب کنیم که بدون اثار تورمی اجرا شود.

طبق این طرح 60 میلیون نفر از 80 میلیون جمعیت یارانه کالاهای اساسی را دریافت می‌کنند که البته پول نقد هم نبود که اثر تورمی داشته باشد، در قالب این طرح دولت یارانه را به کارت افراد واریز می‌کرد و کالاها هم تامین می‌شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح «تامین کالاهای اساسی» اصلاح شد

طرح «تامین کالاهای اساسی» اصلاح شد