مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 آبان 1399 ساعت 21:202020-11-16اقتصادي

صنعت مرغداری کشور و استان بی تاثیر از بیماری کرونا نیست


معاون مدیریت امور طیور سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، گفت: اولین تاثیر ویروس کرونا بر صنعت مرغداری استان، کاهش مصرف گوشت مرغ در بین اقشار مختلف جامعه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، شهرام بغدادچی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در اواخر سال 98 و پس از انتشار بیماری کرونا در جامعه و تبعات منفی آن بر اکثر فعالیت های اقتصادی و تولیدی، مصرف گوشت مرغ به شدت کاهش و محصولات تولیدی در دست تولیدکنندگان انباشته شد و به  تبع آن قیمت گوشت مرغ روند نزولی به خود گرفت.

وی با بیان اینکه این روند باعث متضرر شدن اکثر مرغداران کشور شد، افزود: سازمان جهادکشاورزی استان با اعمال تمهیداتی از جمله خرید تضمینی و تامین نهاده ها توانست از کاهش قیمت گوشت مرغ جلوگیری کرده و مانع متضرر شدن بیشتر مرغداران گردد، انصافاً مرغداران نیز علیرغم کاهش قیمت، به تولید خود ادامه دادند.

بغدادچی اضافه کرد: در نیمه اول سال 99 کاهش قیمت گوشت مرغ در جامعه به وضوح مشاهده شد، قیمت مرغ در سه ماهه اول سالجاری بسیار پایین تر از حد نرمال بود بعد از افزایش قیمت نهاده ها و مشکلاتی که در حمل و نقل نهاده ها بوجود آمد به تدریج قیمت نهاده ها و مولفه های تولید افزایش و نهایتاً قیمت تمام شده محصول نیز روند صعودی پیدا کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنعت مرغداری کشور و استان بی تاثیر از بیماری کرونا نیست

صنعت مرغداری کشور و استان بی تاثیر از بیماری کرونا نیست