مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 آبان 1399 ساعت 12:052020-11-16پزشكي

تهدید سلامتی مردم زرقان در جوار صنایع آلاینده


مسئول بسیج دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان گفت: بیش از 24 درصد از صنایع استان فارس در شهرک صنعتی آب باریک مستقرشده که سلامتی مردم این شهر را با خطر جدی روبه رو کرده است.

- علیرضا غریبی امروز در حاشیه رونمایی از مستند به وقت تغییر با موضوع آلایندگی هوا در گفت وگو با خبرگزاری فارس در شیراز اظهار داشت: بیماری های ریوی، سرطان، روحی و ورانی، تحریک ریه، ناهنجاری های تنفسی، آسم، افسردگی، ناباروری و دیگر بیماری ها  از عوامل  ناشی از وجود صنایع  آلاینده در جوار شهر زرقان است.

تولید مواد سمی پرخطر فرمالین و هگزامین  توسط شرکت شیمیایی مستقر در شهرک صنعتی آب باریک وی همچنین از وجود شرکت شیمیایی  مستقر در شهرک صنعتی آب باریک یاد کرد و افزود:  تولید مواد سمی پر خطر در این گونه شرکت های شیمیایی که همگی دارای  لوزی خطر درجه چهار شامل اشتعال، انفجار و مسمومیت بالا به حدی خطرناک هستند به چشم می خورد که در تمامی دنیا تنها چهار شرکت این گونه محصولات را تولید می کنند.

مسئول بسیج دانشگاه آزاد اسلامی شهر زرقان خاطرنشان کرد: خطر ناک بودن چنین صنایع آلاینده و پرخطری موجب شد که بار ها توسط سازمان محیط زیست و کارشناسان رسمی دادگستری، آلودگی مورد بررسی قرار گرفته و تعطیلی آنها محرز شناخته شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهدید سلامتی مردم زرقان در جوار صنایع آلاینده

تهدید سلامتی مردم زرقان در جوار صنایع آلاینده