مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 آبان 1399 ساعت 10:002020-11-16فرهنگي

فرو ریختن قسمتی از کاشی کاری گنبد آستانه شاه نعمت الله ولی ماهان کرمان


معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از فرو ریختن قسمتی از کاشی کاری گنبد آستانه شاه نعمت الله ولی ماهان کرمان بر اثر بارندگی روزهای اخیر خبر داد.

- ایسنا/کرمان معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از فرو ریختن قسمتی از کاشی کاری گنبد آستانه شاه نعمت الله ولی ماهان کرمان بر اثر بارندگی روزهای اخیر خبر داد.

مجتبی شفیعی با اشاره به اینکه بر اثر بارندگی روزهای اخیر قسمتی از کاشیکاری بخش غربی گنبد آستانه شاه نعمت الله ولی فرو ریخته است، افزود: کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی با حضور در این بنای تاریخی قسمت فرو ریخته را مورد بررسی قرار داده اند و به زودی با مشارکت اوقاف در خصوص عملیات مرمتی این قسمت فروریخته رایزنی لازم انجام می گیرد.

معاونمیراث فرهگی و گردشگری استان کرمان تصریح کرد: درسال های 1360 و 1383 مرمت های کلی و در سال های دیگر نیز مرمت های جزیی در این بنای تاریخی انجام گرفته است.

شفیعی با اشاره به اینکه مجموعه شاه نعمت الله ولی که در مرکز شهر ماهان قرار دارد یکی از بزرگترین مجموعه آرامگاهی ایران است، خاطرنشان کرد: این اثر در تاریخ 15دی 1310 با شماره312 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرو ریختن قسمتی از کاشی کاری گنبد آستانه شاه نعمت الله ولی ماهان کرمان

فرو ریختن قسمتی از کاشی کاری گنبد آستانه شاه نعمت الله ولی ماهان کرمان