مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 آبان 1399 ساعت 08:452020-11-16اقتصادي

سیمان هست اما گران است/ اختلاف 100 درصدی قیمت بازار با کارخانه


مشاهدات خبرنگاران فارس از بازار سیمان حاکی از آن است که قیمت بازار این محصول مهم با قیمت کارخانه آن اختلاف بسیار زیادی دارد تا جایی که بعضا تا بیش از 100 درصد افزایش قیمت را شاهد هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، سیمان از مواد اولیه مهم در صنعت ساختمان است که هرگونه تغییری در قیمت آن تأثیر مستقیم بر قیمت سازه های مورد نیازاین صنعت از جمله بتن و تیرچه دارد.

  جایگاه رو به بهبود ایران در این صنعت طی چند سال اخیر باعث شده میزان تولید این محصول از نیاز داخل پیشی بگیرد و این امر زمینه صادرات سیمان را فراهم کرده است.

بررسی هزینه های تولید سیمان نشان می دهد که حدود 75 درصد بهای تمام شده صنعت سیمان را هزینه های سربار (هزینه پاکت و بسته بندی، استهلاک، تعمیر و نگهداری، برق، سوخت)، 20 درصد هزینه مواد اولیه و 5 درصد هزینه را دستمزد تشکیل می دهد.

نهم تیر امسال بود که انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در بخشنامه ای اعلام کرد که با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت قیمت سیمان تیپ یک 20 درصد افزایش می یابد و به این ترتیب قیمت هر تن سیمان پاکتی تیپ یک حداکثر 268 هزار تومان تعیین شد.

افزایش قیمت بعدی سیمان در نتیجه افزایش قیمت پاکت رقم خورد و با افزایش قیمت پاکت از 500 تومان در سال گذشته به حدود 3 هزار تومان در سال جاری 50 هزار تومان به قیمت هر تن سیمان افز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیمان هست اما گران است/ اختلاف 100 درصدی قیمت بازار با کارخانه

سیمان هست اما گران است/ اختلاف 100 درصدی قیمت بازار با کارخانه