مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 آبان 1399 ساعت 07:452020-11-16اقتصادي

سامانه اُزن زنی تصفیه خانه آب شماره یک سنندج وارد مدار شد


سامانه اُزن زنی تصفیه خانه آب شماره یک سنندج با هدف کاهش حداکثری طعم و بوی آب شرب شهر با هزینه 80 میلیارد ریال وارد مدار شد.

- محمدحسین محمدی امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سنندج اظهار کرد: به منظور ارتقای گوارایی و بهبود طعم و بوی آب شرب شهر سنندج سامانه ازن زنی در تصفیه خانه آب شماره یک سنندج با هزینه 80 میلیارد ریال اجرا و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی افزود: به دنبال تغییرات در طعم و بوی آب شرب شهر سنندج که ناشی از بروز پدیده تغذیه گرایی و رشد جلبک و میکروارگانیسم های مولد طعم و بو در سد قشلاق بود، تلاش های مستمری برای کاهش این طعم و بو و افزایش گوارایی آب شرب تصفیه شده انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا و در نخستین گام با پیگیری های مستمر شرکت آبفا استان و همچنین مساعدت های استاندار کردستان موافقت وزارت نیرو برای انتقال آب سد آزاد ( به عنوان منبع آب خام باکیفیت تر) به سد قشلاق سنندج طی ماه گذشته اخذ شد و به این ترتیب به میزان 2 مترمکعب آب در ثانیه (2 هزار لیتر در ثانیه) آب از سد آزاد به سد قشلاق با هدف جلوگیری از کاهش تراز و در عین حال بهبود کیفیت آب سد محقق شد که اثرات مناسبی نیز بر ارتقای کیفیت آب داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سامانه اُزن زنی تصفیه خانه آب شماره یک سنندج وارد مدار شد

سامانه اُزن زنی تصفیه خانه آب شماره یک سنندج وارد مدار شد