مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 آبان 1399 ساعت 06:552020-11-16اقتصادي

فرهنگی که باید در مصرف محصولات کشاورزی جا بیفتد


تولید محصولات کشاورزی با کیفیت، در جامعه ای که با افزایش روزافزون جمعیت، نیاز شدیدی به ارتقای سطح تولید دارد، امری دست نیافتنی و دور از انتظار نیست، - ایسنا/آذربایجان شرقی تولید محصولات کشاورزی با کیفیت، در جامعه ای که با افزایش روزافزون جمعیت، نیاز شدیدی به ارتقای سطح تولید دارد، امری دست نیافتنی و دور از انتظار نیست، اما یک مدیریت منسجم و سیاستی خاص را می طلبد تا فرهنگ استفاده از محصول باکیفیت را در جامعه پیاده کند.

با افرایش جمعیت جهان، میزان نیاز به غذا و محصولات کشاورزی نیز رو به رشد بوده و تولید غذای کافی و سالم به عنوان دغدغه هر نسل مطرح می شود که برای رسیدن به آن، باید موانعی مانند محدودیت زمین های کشاورزی، کمبود آب، قیمت بالای انرژی، افت سرمایه گذاری در زمینه تحقیقات کشاورزی و افزایش ضایعات غذایی را نیز در نظر گرفت.

با وجود این محدودیت ها، می توان گفت که ورود دانش و فناوری به این عرصه، فرآیندی اجتناب ناپذیر و امری ضروری در جهت استفاده بهینه از منابع و تامین بیشترین مقدار مواد غذایی برای مردم است.

در واقع هر دو بخش کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی با وجود محدودیت منابع، نیازمند پیشرفت و ترقی است، اما ارتقای کیفیت محصولات که خود یکی از اولویت های کشورها در جهان بوده، با کاهش عملکرد و مقدار تولید محصول همراه ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرهنگی که باید در مصرف محصولات کشاورزی جا بیفتد

فرهنگی که باید در مصرف محصولات کشاورزی جا بیفتد