مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 آبان 1399 ساعت 06:202020-11-16اقتصادي

اینجا سنگ آخرت تراشیده می شود/زنده ای که برای خودش سنگ قبر سفارش داد


گروه استان ها_ قنبر رسولی، شاید بشود گفت که سنگ قبر دومین شناسنامه انسان است که بعد از مرگ بر روی قبر هر کس گذاشته می شود تا توسط کسانی که به سراغ وی می آیند شناسایی و شناخته شوند.

سنگ یادبود شاید آخرین چیزی است که برای یک انسان خریداری و بر روی مزار وی قرار داده می شود.

  گرانیت نطنز اصفهان، گرانیت سیمین، گرانیت برزیلی، انواع سنگ مرمر سفید و صورتی و کِرم سنگ هایی است که برای سنگ قبر استفاده می شود.

البته سنگ های خاص، باکیفیت ویژه تری هم وجود دارد که خوشبختانه در زنجان هنوز مد نشده است و سنگ گرانیت سیاه در بیشتر قبرها استفاده می شود.

حاج محمدعلی اصغری و حکاکی اصغری را از مدت ها قبل می شناسم، حاج علی انسان آرام و خوش اخلاق و خوش برخوردی است، با خوشرویی تمام مرا می پذیرد و با وجود اینکه سرشان شلوغ است حاضر می شود به سؤال هایم پاسخ دهد.

متولد 1346 است و 53 سال سن دارد و بیش از 40 سال که در این حرفه مشغول فعالیت است، می گوید بر حسب اتفاق به این شغل گرایش پیدا کرده و در این کار ماندگار شده است.

  می گوید؛ در زمانی که دانش آموز بودم در کنار دایی ام که به این حرفه اشتغال داشت مشغول شدم و بعد از آنکه خطاطی را در نزد استاد میرمحمد رضایی از خطاطان بزرگ زنجان و کشور و نعمت الله محمدی آموختم در این حرفه ماندگار شدم و هنوز هم به این شغل اشتغال دارم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اینجا سنگ آخرت تراشیده می شود/زنده ای که برای خودش سنگ قبر سفارش داد

اینجا سنگ آخرت تراشیده می شود/زنده ای که برای خودش سنگ قبر سفارش داد