مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 آبان 1399 ساعت 05:302020-11-16اقتصادي

بیشترین کالاهای صادراتی استان تهران کدام اند؟


رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت که در هفت ماهه امسال بیشترین صادرات این استان در بخش صنعت و بالاترین سهم ثبت سفارشها مربوط به واردات مواد اولیه و ماشین آلات صنعتی بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک»، هوشنگ رضایی ثمرین در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: براساس آمارهای اعلام شده از سوی سازمان توسعه تجارت وگمرک، از ابتدای واگذاری سامانه ثبت سفارش کالا به استان (25 آذر 1397) تا آبان امسال تعداد کل پرونده‌های رسیده بالغ بر145 هزار و 468 فقره و ارزش آن‌ها 40 هزار و 602 میلیون یورو بوده است.

از این تعداد پرونده بالغ بر 74 درصد تایید و 23 درصد نیز به دلیل عدم احراز شرایط رد شده و مابقی در حال بررسی کارشناسی است.

وی افزود: علیرغم شرایط کرونایی و کاهش 50 درصدی حضور کارکنان بر اساس گزارش سامانه جامع تجارت، مدت زمان رسیدگی به پروندهای ثبت سفارش دریک ماه گذشته از زمان ورود پرونده به کارتابل سازمان و انجام مراحل بررسی و رسیدگی کارشناسی برای کالاهای عمومی هشت روز و برای ماشین آلات واحد و مواد اولیه تولید و صنعت کمتر از یک روز کاری بوده است.

همچنین به گفته رضایی ثمرین، براساس آمارهای گمرک کل کشور بیشترین ثبت سفارشهای صورت گرفته مربوط به گوشی تلفن همراه، ذرت دامی، دانه سویا، روغن خام، کنجاله سویا، شکر خام، چ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیشترین کالاهای صادراتی استان تهران کدام اند؟

بیشترین کالاهای صادراتی استان تهران کدام اند؟