مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 آبان 1399 ساعت 04:352020-11-16حوادث

نفس رودخانه ها به شماره افتاده است/حواستان به سیلاب باشد


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: تصرف حریم رودخانه ها از جمله تهدیداتی است که نفس رودخانه ها به عنوان رگ های زمین را به شماره انداخته است.

- ایسنا/مرکزی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: تصرف حریم رودخانه ها از جمله تهدیداتی است که نفس رودخانه ها به عنوان رگ های زمین را به شماره انداخته است.

عزت الله آمره ای در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به وقوع انواع بلایای طبیعی در ایران که زلزله، خشکسالی، سیلاب و طوفان از جمله مهمترین این وقایع است، احتمال وقوع سیلاب در کشور را بالاتر دانست و اظهار کرد: با توجه به تنوع شرایط اقلیمی، توپوگرافی و پوشش گیاهی در نواحی مختلف کشور، شدت سیل خیزی نیز در نقاط مختلف آن متفاوت است.

وی رشد روزافزون جمعیت و توسعه زندگی شهری و روستایی در اراضی حاشیه رودخانه ها، احداث سازه های تقاطعی نامناسب، برداشت بی رویه شن و ماسه از بستر و کناره رودخانه ها و نابودی ناآگاهانه جنگل ها و مراتع در حوضه های بالادست را عاملی جهت به هم خوردن تعادل طبیعی رودخانه و در نهایت افزایش احتمال وقوع سیل برشمرد.

آمره ای با اشاره به تغییر رویکردها از مهار سیلاب به مدیریت سیلاب بیان کرد: یکی از مشکلات کنونی در مسئله مدیریت منابع آب، بخشی نگری است، اما موضوع مدیریت سیلاب، موضوعی فرابخشی است به همین دلیل برای پیشگیری و کاهش خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نفس رودخانه ها به شماره افتاده است/حواستان به سیلاب باشد

نفس رودخانه ها به شماره افتاده است/حواستان به سیلاب باشد