مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 آبان 1399 ساعت 04:302020-11-16فرهنگي

شکست حصر سوسنگرد به روایت سردار حیدرخانی


صادق حیدرخانی یکی از مدافعان باقی مانده از حماسه سوسنگرد است.

او پس از گذشت 40 سال از هنرمندان می خواهد تا حماسه مقاومت افرادی که میثاق شهادت برای دفاع از شهر با یکدیگر بستند را به تصویر بکشند.

- هنر یکی از ابزارهایی به شمار می آید که هر تمدن یا جامعه برای جاودان کردن ارزش ها و حماسه های خود از آن بهره مند می شوند.

سینما، تئاتر، موسیقی، شعر و کتاب گونه هایی هستند که به طور هنرمندانه قابلیت این را دارند که موضوعات مرتبطت با هشت سال دفاع مقدس را نامیرا کنند.

حماسه مقاومت مدافعان داخل شهر سوسنگرد یکی از جلوه های چند وجهیِ جنگ تحمیلی عراق علیه ایران است که هنوز ناگفته باقی مانده است.

سردار صادق حیدرخانی در گفت وگو با ایسنا، به مناسبت سالروز شکست حصر سوسنگرد و تحقق فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر آزادسازی این شهر می گوید: سوسنگرد یکی از جلوه های ناب دفاع مقدس است که هنوز هیچ هنرمندی به آن نپرداخته است.

ما در حماسه مقاومت مدافعان در داخل سوسنگرد و ایثار نیروهایی که برای آزاد سازی آن اقدام کردند با مباحثی بکر و نو رو برو هستیم که باید آنها را برای تاریخ روایت کنیم.

وی تأکید کرد: من به عنوان فرمانده مدافعان در داخل سوسنگرد به تمامی هنرمندان اعم از نویسندگان یا فیلمسازان اعلام می کنم که آمادگی این را دارم تا به روایت جزییات آنچه در چند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکست حصر سوسنگرد به روایت سردار حیدرخانی

شکست حصر سوسنگرد به روایت سردار حیدرخانی