مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 آبان 1399 ساعت 15:302020-11-15بين الملل

پیش بینی امیدوار کننده مهار کامل کرونا تا میانه سال آینده


اوغور شاهین دانشمند همکار در ساخت واکسن ویروس کرونا، ابراز اطمینان کرد که در صورت استفاده گسترده از آن در سال آینده، زمستانی عادی در پیش خواهیم داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا به نقل از شبکه خبری انگلیس ؛ شاهین مدیر اجرایی شرکت بیو ان تک که واکسن کووید - 19 ساخت مشترک آن با شرکت داروسازی فایزر آمریکا، تاثیر 90 درصدی نشان داده است، گفت: این شرکت ها قصد توزیع 300 میلیون واحد (دوز) از این واکسن را تا ماه آوریل 2021 (اوایل سال 1400) دارند.

شاهین به اندرو مار مجری برنامه صبحانه یکشنبه شبکه بی بی سی گفت که این پیشرفت، تاثیر قابل توجهی بر مهار موج دوم کرونا که اکنون اروپا و آمریکا را در می نوردد، ندارد، زیرا اجرای واکسیناسیون سراسری و گسترده تا سال آینده آغاز نخواهد شد.

اما تاکید کرد که در صورت دستیابی به امکان میزان بالا و گسترده واکسیناسیون تا پاییز 2021، خواهیم توانست زمستانی عادی و معمولی مانند سالیان گذشته در پیش داشته باشیم.

شاهین افزود: در صورت تداوم همه امور به خوبی، ما تحویل واکسن را در پایان سال جاری (2020) آغاز و کاربرد این واکسن را در سال آتی آغاز خواهیم کرد.

هدف تحویل صدها میلیون دوز از این واکسن تا بهار سال آینده است که شاید تاثیرگذاری آن از قبل شروع شده باشد و در تابستان آینده تاثیرهای قابل توجه بیشتری از آن دیده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی امیدوار کننده مهار کامل کرونا تا میانه سال آینده

پیش بینی امیدوار کننده مهار کامل کرونا تا میانه سال آینده