مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 آبان 1399 ساعت 11:402020-11-15دانش

زمان تشکیل منظومه شمسی به اندازه بارداری 12 ساعته بوده است!


قدیمی ترین عناصر جامد موجود در منظومه شمسی، عناصر غنی از کلسیم - آلومینیوم (CAI) هستند که این عناصر نیز قطرات فلزی کوچکی هستند که سال ها پس از تشکیل در درون شهاب سنگ ها قرار گرفته اند.

- زمان تشکیل منظومه شمسی به اندازه بارداری 12 ساعته بوده است! قدیمی ترین عناصر جامد موجود در منظومه شمسی، عناصر "غنی از کلسیم - آلومینیوم" (CAI) هستند که این عناصر نیز قطرات فلزی کوچکی هستند که سال ها پس از تشکیل در درون شهاب سنگ ها قرار گرفته اند.

سن عناصر مذکور با سن منظومه شمسی در نظر گرفته می شوند اما این موضوع که دقیقاً آنها با کدام گروه از ستارگان مطابقت دارند،مشخص نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از تک اکسپلوریست، محققان آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور(Lawrence Livermore National Laboratory) مشهور به LLNL آمریکا در مطالعه اخیرشان با بررسی ایزوتوپ های عنصر مولیبدن(molybdenum، نماد: Mo) موجود در شهاب سنگ ها، اظهار کردند که خورشید و منظومه شمسی ما طی یک مدت زمان کوتاه 200 هزار ساله تشکیل شده اند.

با مشاهده سایر سیستم های ستاره ای که از نظر شکل گیری مشابه سیستم منظومه شمسی ما هستند و با انجام اندازه گیری های دقیق محققان گفتند که احتمالاً حدود 1-2 میلیون سال طول می کشد تا یک ابر از هم پاشیده شود و یک ستاره متولد شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمان تشکیل منظومه شمسی به اندازه بارداری 12 ساعته بوده است!

زمان تشکیل منظومه شمسی به اندازه بارداری 12 ساعته بوده است!