مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 آبان 1399 ساعت 10:252020-11-15پزشكي

پا به پای ماه های بارداری در پاندمی کرونا


استادیار بهداشت باروری داشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به کاهش نوبت های ارائه خدمات مراقبت بارداری به زنان در شرایط پاندمی کرونا گفت: - ایسنا/خوزستان استادیار بهداشت باروری داشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به کاهش نوبت های ارائه خدمات مراقبت بارداری به زنان در شرایط پاندمی کرونا گفت: زنان باردار تمایل دارند به صورت حضوری مراقبت ها را دریافت کنند در صورتی که اگر اکنون بسیاری از این مراقبت ها به صورت غیرحضوری انجام می شود، برای مراقبت از آن ها است.

دکتر سیمین منتظری با اشاره به اهمیت خودمراقبتی مادران باردار در پاندمی کووید - 19 اظهار کرد: خوددرمانی، تصمیم گیری های خودسرانه و بدون آگاهی کافی است مثلا مصرف خودسرانه دارو گاهی اوقات عواقب خطرناکی دارد و می تواند منجر به نتایج جبران ناپذیری شود اما خودمراقبتی، عمل در حیطه آموخته ها و تشخیص زودرس و به موقع برای مراجعه به مراکز درمانی است .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: شاید یک فرد مبتلا به دیابت در طول سال تنها سه ساعت با پزشک خود یا ارائه دهنده خدمت در ارتباط باشد اما برای مراقبت از خود حدود 9 هزار ساعت در طول سال زمان اختصاص می دهد.

در بسیاری از مطالعات گزارش شده است که حدود 85 درصد از مراقبت هایی که منجر به حفظ سلامت می شود با خودمراقبتی حاصل می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پا به پای ماه های بارداری در پاندمی کرونا

پا به پای ماه های بارداری در پاندمی کرونا