مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 آبان 1399 ساعت 06:502020-11-15اجتماعي

آیا عمارت 100 ساله نواب از نابودی نجات می یابد؟


در حالی عمارت نواب همچنان در اوج شکوه مانند بیماری رو به مرگ در مجاور یکی از شلوغ ترین معابر قابل مشاهده است که زمزمه هایی از ترمیم و خبرهایی از نجات نوید یکی از میراث فراموش شده شهر جهانی است.

- در حوالی مرکز شهر، در جوار یکی از معابر اصلی و در هیاهوی تردد و صدای خودروها و اتوبوس هایی که حد فاصل میدان امام حسین(ع) تا میدان امام علی(ع) شهر یزد را طی می کنند، عمارتی ویران اما همچنان محکم و استوار به چشم می آید.

روی سر در ورودی این بنای شاهانه که از آن کالبدی سالم اما رو به ویرانی و در آستانه تخریب باقی مانده، تابلوی آهنی و کهنه، خبر از ثبت ملی این اثر تاریخی می دهد؛ بنایی کهن که سال ها در مشاجرات بین ورثه و بی توجهی میراث فرهنگی، به حال خود رها شده است.

اخیراً و در حالی که غبار فراموشی بر این بنای تاریخی نشسته، یکی از فعالان گردشگری یزد به سراغ این عمارت زیبا رفته و با تهیه عکس و تولید محتوا از وضعیت کنونی این اثر تاریخی در فضای مجازی گلایه کرده است.

تلاش چند ماهه برای جلب توجه میراث دوستان سیدامیرحسین طباطبایی فعال و دوستدار میراث فرهنگی در این رابطه در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار می کند: به عنوان یک ایرانی و یزدی، نه فعال گردشگری و فردی که به تاریخ کشورش اهمیت می دهد، مدتی در دوران کرونا به تولید محتوا از بناهای کمتر دیده شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا عمارت 100 ساله نواب از نابودی نجات می یابد؟

آیا عمارت 100 ساله نواب از نابودی نجات می یابد؟