مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 آبان 1399 ساعت 04:552020-11-15پزشكي

میزان شیوع و عوامل موثر بر بی اختیاری ادرار پس از جراحی سرطان پروستات


عضو هیات علمی مرکز تحقیقات سلامت مردان و بهداشت باروری با اشاره به مطالعه اخیر این مرکز در خصوص  بررسی میزان شیوع بی اختیاری ادرار پس از جراحی رادیکال پروستاتکتومی در ایران و عوامل موثر بر آن ، - عضو هیات علمی مرکز تحقیقات سلامت مردان و بهداشت باروری با اشاره به مطالعه اخیر این مرکز در خصوص "بررسی میزان شیوع بی اختیاری ادرار پس از جراحی رادیکال پروستاتکتومی در ایران و عوامل موثر بر آن"، گفت: میزان نرخ کلی بی اختیاری ادرار به دنبال جراحی سرطان پروستاتکتومی حدود 10 درصد است.

دکتر محمد سلیمانی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه یکی از عوارض مهم درمان سرطان پروستات بی اختیاری ادراری است، عنوان کرد: متاسفانه بسیاری از بیماران به دلیل ترس از بی اختیاری ادرار که به دنبال درمان سرطان پروستات به خصوص جراحی اتفاق می افتد، به دنبال درمان نمی روند.

این اورولوژیست توضیح داد: میزان نرخ کلی بی اختیاری ادرار به دنبال جراحی سرطان پروستاتکتومی حدود 10 درصد است، بر این اساس طی مطالعه ای با بررسی وضعیت 13500 بیمار که تحت عمل جراحی قرار گرفته اند، فاکتورهای مؤثر بر این مساله مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: نتایج این مطالعه نشان داد، سن افراد در زمان انجام جراحی بر میزان بروز بی اختیاری ادراری تاثیرگذار است، به عبارت دیگر هر چقدر اف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان شیوع و عوامل موثر بر بی اختیاری ادرار پس از جراحی سرطان پروستات

میزان شیوع و عوامل موثر بر بی اختیاری ادرار پس از جراحی سرطان پروستات