مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 آبان 1399 ساعت 15:302020-11-14پزشكي

نوجوانان ایرانی خوش قد و بالاتر شده اند


نتایج یک مطالعه که با همکاری محققان مختلف دنیا از جمله ایران انجام شده و در مجله علمی لنست به چاپ رسیده است، نشان می‌دهد رشد قد نوجوانان ایرانی بیش از بسیاری از کشور‌های جهان است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس؛ در این مطالعه وسیع و جهانی که جمعی از پژوهشگران ایرانی از جمله محققان پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در آن مشارکت داشته اند، مشخص شد که اختلافات بسیار فاحشی در وضعیت رشد قدی و همچنین نمایه توده بدن بین 200 کشور دنیا وجود دارد.

این مقاله که به تحلیل نتایج 65 میلیون نوجوان 15 تا 19 ساله بین سال‌های 1985 الی 2019 پرداخته است، بیانگر اختلافی بیش از 20 سانتیمتر در قد پسران و دختران 19 ساله در جهان شد به طوری که پسران هلندی قد متوسط بالای 183 سانتیمتر را تجربه می‌کند و پسران کشور‌هایی نظیر تیمور، لائوس به زحمت متوسط قد حدود 160 سانتیمتر پیدا می‌کنند.

بر اساس یافته‌های این پژوهش جهانی در خصوص نمایه توده بدنی نیز این اختلاف بین کشور‌هایی نظیر آمریکا، نیوزیلند، کویت با کشور‌هایی مانند هند و بنگلادش به حدود 10 کیلوگرم بر مجذور قد می‌رسد و در عین حال دختران ساکن در کشور‌هایی نظیر ژاپن و رومانی نیز دارای نمایه توده بدنی پایینی بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوجوانان ایرانی خوش قد و بالاتر شده اند

نوجوانان ایرانی خوش قد و بالاتر شده اند