مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 آبان 1399 ساعت 11:052020-11-14پزشكي

انجام «سی تی اسکن« برای کودکان بدون تجویز پزشک ممنوع


عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به خطرناک بودن سی تی اسکن گفت: این آزمایش به دلیل ورود میزان زیاد اشعه به بدن انسان بسیار خطرناک است به ویژه اینکه دختران و پسران خردسال به هیچ وجه نباید بدون تجویز پزشک سی تی اسکن شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، مسعود مردانی در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران درباره پخش شدن ویروس   تاکید کرد: انتقال این ویروس از راه هوا بُرد صورت می گیرد و تنها راه مقابله با آن تعطیلی مسافرت ها، دورهمی های خانوادگی، خودداری از بیرون رفتن های غیرضروری، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، در آغوش نکشیدن افراد، ضد عفونی و شست وشوی مکرر دست ها است.

 مردانی با اشاره به اینکه آمار دقیقی از مبتلایان نداریم گفت: بر اساس مطالعاتی که توسط تیم دکتر ملک زاده در دانشگاه تهران انجام شده به نظر می رسد حدود 20 تا 30 درصد مردم ایران به این بیماری مبتلا شده باشند.

آنها آنتی بادی محافظت کننده بعد از ابتلا را دارند ولی مشکل اینست که ممکن است بعد از طی بازه زمانی حدود 6 ماه  این آنتی بادی به صفر برسد و فرد دوباره به بیماری مبتلا شود.

در نتیجه نمی توان به بسیاری از تحقیقات و آمارها استناد کرد.

وی با ذکر اینکه سی تی اسکن فقط باید با تجویز پزشک انجام شود گفت:  این آزمایش به دلیل ورود میزان زیاد اشعه به بدن انسان بسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام «سی تی اسکن« برای کودکان بدون تجویز پزشک ممنوع

انجام «سی تی اسکن« برای کودکان بدون تجویز پزشک ممنوع