مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 آبان 1399 ساعت 10:252020-11-14پزشكي

تشکیل پرونده الکترونیکی برای بیماران دیابتی در فیروزکوه


سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزکوه گفت: برای پیشگیری از دیابت در فیروزکوه، ابتدا در افراد بالای 30 سال بیماریابی و غربالگری انجام می شود سپس کسی که به عنوان بیمار تشخیص داده شود توسط مراقبین سلامت و بهورزان پرونده الکترونیکی تشکیل شده و ماهی .

- دکتر مهدی رجب ترقی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزکوه در گفت و گو با خبرنگار فارس در فیروزکوه به مناسبت روز جهانی دیابت اظهار کرد: دیابت که از آن به عنوان قند خون بالا نیز یاد می شود یک وضعیت مزمن است که بر چگونگی تبدیل غذاهای مصرفی به انرژی تأثیر می گذارد.

وی گفت: به طور کلی بیشتر غذایی که می خوریم در بدن به صورت قند(گلوکز) در می آید و وارد جریان خون می شود اینجا است که لوزالمعده هورمون انسولین تولید می کند تا میزان قند خون را کاهش دهد و در واقع انسولین، گلوکز موجود در خون را به سلول های بدن وارد می کند تا به عنوان انرژی مصرف شوند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزکوه ادامه داد: اگر مبتلا به بیماری قند خون بالا باشید، بدن شما نمی تواند انسولین کافی تولید کند یا از انسولین تولید شده به خوبی استفاده کند و وقتی انسولین کافی وجود نداشته باشد، سلول ها گلوکز دریافت نمی کنند و گلوکز در خون می ماند؛ این وضعیت با گذشت زمان می تواند منجر به مشکلات جدی سلامتی مانند ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشکیل پرونده الکترونیکی برای بیماران دیابتی در فیروزکوه

تشکیل پرونده الکترونیکی برای بیماران دیابتی در فیروزکوه