مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 آبان 1399 ساعت 10:252020-11-14اقتصادي

«حوادث و سوانح» دومین عامل مرگ و میر/ «ایمنی»، فرهنگی که نادیده گرفته می شود


با توجه به اینکه «حوادث و سوانح» دومین عامل مرگ و میر به شمار می روند توسعه فرهنگ ایمنی با ارتقای فرهنگ و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی باید در اولویت امور باشد.

- خبرگزاری فارس ـ همدان؛ از بیست و چهارم تا 30 آبان ماه به عنوان هفته ایمنی و حمل و نقل جاده ای نامگذاری شده که فرصتی است برای جلب توجه مسئولین کشور به حوادث ترافیکی و ضرر و زیان هایی که این موضوع به دولت و مردم کشور تحمیل می کند.

حوادث ترافیکی از نظر بار بیماری ها، سال های عمر از دست رفته و افزایش مرگ و میر و مبالغ هزینه شده برای حوادث ترافیکی از جنبه های مختلف دارای اهمیت است و با توجه به موارد مطرح شده همه استان های کشور موظف شدند 20 درصد میزان مرگ و میر ناشی از سوانح و حوادث ترافیکی را در برنامه 6 ساله که سال آینده سال آخر آن است، کاهش دهند.

ایران از نظر تقسیمات سازمان بهداشت جهانی در منطقه مدیترانه شرقی قرار گرفته است و شاخص های موجود برای مرگ حوادث ترافیکی  شاخص مرگ خام است.

نیمی از افراد فوت شده موتور سوار، عابرو دوچرخه سوار هستند که موتورسواران 28 درصد، عابران پیاده 23 درصد و دوچرخه سواران سه درصد هستند همچنین در تصادفات کودکان آسیب پذیرتر هستند زیرا تکامل فیزیکی، شناختی و اجتماعی ندارند و 73 درصد از افرادی که در حوادث در کشور فوت می کنند آقایان هستند و درصد خا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«حوادث و سوانح» دومین عامل مرگ و میر/ «ایمنی»، فرهنگی که نادیده گرفته می شود

«حوادث و سوانح» دومین عامل مرگ و میر/ «ایمنی»، فرهنگی که نادیده گرفته می شود