مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 آبان 1399 ساعت 08:352020-11-14پزشكي

زباله ای که زندگی می بخشد/ذخیره سازی 650 نمونه خون بندناف در خراسان جنوبی


بیرجند رییس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: 650 نمونه خون بندناف در خراسان جنوبی دریافت شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، جلال الدین صادقی صبح شنبه در آستانه 25 آبان ماه روز جهانی خون بند ناف به رسانه های گروهی اظهار کرد: موضوع نگهداری و حفظ خون بند ناف از زمانی مطرح شد که فایده استفاده از سلول های بنیادی در درمان بسیاری از بیماری ها در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفت.

رییس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: سلول های بنیادی از راه های مختلفی تهیه می شود که یکی از آن ها سلول های بنیادی مغز استخوان و دیگری سلول های بنیادی خونی است که از بند ناف و جفت جنین به دست می آید.

سابقه ذخیره سازی خون بند ناف صادقی ادامه داد: تهیه سلول های بنیادین از نمونه خون بند ناف از جمله شیوه های نوینی است که از سال 1998 و حدود 8 سال پس از تأسیس نخستین بانک های ذخیره نمونه خون بند ناف، در جهان رایج شده است، وی افزود: برای اولین بار در سال 1989 پروفسور گلوکمن در کشور فرانسه از سلول های خون بند ناف خواهر یک پسربچه مبتلا به کم خونی فانکونی استفاده کرد و موفق شد بیماری این پسربچه را درمان کند.

رییس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: در ایران کار تحقیق روی سلول های بنیادی از سال 80 شروع و در سال 84 بانک خون بند ناف رویان به همت مرحوم دکتر سعید آشتیانی آغاز به کار کرده و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زباله ای که زندگی می بخشد/ذخیره سازی 650 نمونه خون بندناف در خراسان جنوبی

زباله ای که زندگی می بخشد/ذخیره سازی 650 نمونه خون بندناف در خراسان جنوبی