مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 آبان 1399 ساعت 08:202020-11-14اقتصادي

بخاری با منبع سوخت طبیعی برای نقاط محروم تجاری سازی می شود


محققان موفق به تولید بخاری های کاربردی در مناطق محروم شدند که امکان استفاده از گاز ندارد؛ این بخاری در آستانه تجاری سازی است.

- مهدی رضایی مجری طرح انرژی زیست توده در پژوهشگاه نیرو در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بومی سازی بخاری های پلت سوز با راندمان بالا را با کارفرمایی ستاد انرژی معاونت علمی و فناوری در پیش گرفتیم.

وی با بیان اینکه همچنین مجری این طرح پژوهشگاه نیرو بود، گفت: بخشی از اعتبارات این طرح را ستاد در اختیار پژوهشگاه قرار داد و ما هم این طرح را اجرایی کردیم.

به گفته وی، این طرح اکنون با بودجه نهایی پژوهشگاه به اتمام رسیده است.

رضایی خاطر نشان کرد: ما در حال حاضر شاهد بخش های از کشور هستیم که از نعمت گاز محروم بوده زیرا در مناطق دور افتاده یا صعب العبور هستند.

وی با بیان اینکه دسترسی به این مناطق دشوار است، گفت: در برخی از این مناطق به عینه دیده ایم که فصول سرمای این مناطق بیش از مناطق دیگر است؛یعنی شاید بیش از 6-7ماه از سال در این مناطق سرد باشد.

به گفته وی، دولت برای اینکه به این مناطق سوخت رسانی کند سهمیه ای را در نظر می گیرد که این در قالب سوخت مایع یا کپسولهای گاز است.

وی با تاکید بر اینکه این سهمیه ها کفاف این مدت را نمی دهد، گفت : در همین راستا این خانوار به سمت استفاده از منابع طبیعی و قطع درختان یا روش های سنتی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بخاری با منبع سوخت طبیعی برای نقاط محروم تجاری سازی می شود

بخاری با منبع سوخت طبیعی برای نقاط محروم تجاری سازی می شود